Společnost vypustila do éteru vysvětlení toho, jak vlastně funkce hledání na Facebooku funguje.
Facebook ptovrdil tento týden, že hledání, které se uskutečňuje mimo platformu, nijak neovlivňuje výsledky vyhledávání Facebooku. Snaží se být více trasnparentní o fungování jejich grafu vyhledávání na Facebooku, produktový manažer Facebooku Yee Lee vysvětlil všechny věci, které ovlivňují anebo neovlivňují vyhledávání na Facebooku v jeho nedávném článku na blogu tento pátek.
Faktory, které ovlivňují výsledky vyhledávání na Facebooku. Podle Leeho, výsledky vyhledávání na Facebooku sledují jisté chování uživatele na platformě: jeho příspěvky, které sdílí jeho přátelé, stránky, které sleduje, Facebookové skupiny, do kterých je zapojen, události, které se uživatelovi líbily nebo je sledoval a také spoustu dalšího obsahu, se kterým se uživatel setkal na News Feedu. Hledání je také velmi ovlivněno informacemi, které uživatel sdílel s Facebookem, jako jsou detaily profilu, místa, která označil nebo předchozí hledání, které uživatel na aplikaci Facebooku učinil.
„Výsledky vyhledávání Facebooku jsou také založeny na obecné aktivitě Facebookové komunity, kde je zahrnuta také popularita čehokoliv, co vlastně uživatelé hledají nebo jak nedávno se příspěvek vytvořil.“ Napsal Lee.
Facebook také sdělil to, že hodnotí výsledky vyhledávaní na základě aktivity uživatelů a jejich komunity.
Pokud se to nestalo na Facebooku, nezáleží na tom.
Zatímco každý činnost, kterou uživatel může udělat na platformě, může svým způsobem ovlivnit hledání na Facebooku, společnost oznámila, že jakékoliv hledání učiněné mimo jejich platformu, neovlivní výsledky vyhledávání na Facebooku.
„Chceme být daleko více transparentnější o tom, co se vlastně děje, když hledáte nějaký obsah na naší platformě. Takže abychom tak nějak připravili půdu, vytvořili jsme toto video, abychom vám, uživatelům, kteří používáte Facebook, pomohli pochopit ty fundamentální základy toho, jak to vlastně funguje – a nejdůležitější je to, že zatímco výsledky vyhledávání mohou být ovlivněny aktivitou lidí na Facebooku, nejsou ovlivněny aktivitou a hledáním, které lidé dělají mimo Facebook,“ napsal Lee.
Standardizované soukromí na Facebooku. „Soukromí bereme u nás ve společnosti velmi vážně,“ řekl Lee ve svém videu. Avšak společnost posledních několik měsíců strávila tak, že se omlouvala pro selhání při zajištění a ochraně osobních údajů uživatelů a že unikly data miliónů uživatelů do rukou třetích osob během minulých dvou let.
Lee také oznámil, že příspěvky uživatelů se budou objevovat ve výsledcích vyhledávání na Facebooku jenom pro ty ostatní uživatele, kteří jsou s tím, který příspěvek nahrál, nějak spojeni: „Věci, které sdílíte se svými přáteli, skončí ve výsledcích vyhledávání na Facebooku pouze některému vašemu příteli,“.
Proč by vás to mělo zajímat? Na rozdíl od tradičních internetových vyhledávačů jako je Google nebo Bing, není zde vůbec žádná specifická činnost či akce, kterou by Facebook mohl podniknout ke zlepšení viditelnosti ve vyhledávání na Facebooku. Není vůbec žádným překvapením oznámení Facebooku, že je v nejlepším zájmu podnikatelů a firem na Facebooku, aby se neustále aktivně účastnili a zapojovali a komunikovali na jejich platformě pro lepší šanci umístění se ve výsledcích vyhledávání na Facebooku.