Nyní, když se konečně poslední změny pro „close variants“ určitých shodných klíčových slov začaly valit mnohem ve větším počtu, než když jsme o tom psali dříve, začali jsme slyšet jisté anekdoty o některých vlivech, které tyto změny mohou mít nebo už mají. Na konferenci, které jsem se nedávno účastnil, bylo alespoň několik málo inzerentů, kteří už tehdy hlásili velmi velké a důležité změny v jejich výkonu kvůli několika close variants, které nakonec nevypadaly tak úplně „close“. Zatímco je nám jasné, že existuje spoustu inzerentů, kteří budou z těchto změn profitovat s velmi nízkými a levnými převody, samotný fakt, že jsou výsledky zamixované nás nutí dívat se na tyto změny hned ve čtyřech různých způsobech na Google Ads Scripts, který může pomoci znovu nastolit jistou kontrolu pro inzerenty, kteří byli těmito změnami negativně ovlivněni.
Minulý měsíc jsme sdíleli script, který vám měl pomoci lehce zahlédnout veškerý impakt, který měly změny na vaše účty, ale tento měsíc vezmeme ten náš script o něco dále. S nejnovější verzí (níže) budete moci automaticky přidat negativní klíčová slova pro close variants, které příliš dobře nefungují. Také vám nasdílíme hned dvě různé variace podobných scriptů pro automatické přidávání negativních klíčových slov, a také skript pro mnohem větší úroveň hlášení výkonnosti typů shod.
Ale nejprve si pojďme připomenout, a také všem čtenářům, ty nejnovější změny close variants a jak to vlastně všechno do sebe zapadá s ostatními změnami, které Google poslední dobou podniká. Tady je alespoň nějaká malá časová osa, jak se close variants vyvíjely po několik let.
(časová osa ukazuje, jak se typy shod spolu s close variants vyvíjely během těchto několika let)
V roce 2010 můžeme vidět, že byla změněna funkce Broad Match, v roce 2014 to byly právě ony close variants – překlepy, množná čísla a zkratková slova, následně v roce 2017 jsme se přesunuli ke změnám u close variants – slovosled a funkční slova a v neposlední řadě jsme se zaměřili u close variants na stejné hodnoty pro stejné shody.)
Aktualizované příklady některých určitých shod close variants
Spolu se skriptem analýzy, který jsme sdíleli minulý měsíc, jsme velmi lehce mohli vidět specifické příklady toho, co vlastně Google považuje za Close variants. Ale když jsme skript poprvé sdíleli, spousta inzerentů stále měla verzi 2017 close variants, takže to byl pravděpodobně dobrý nápad, podívat se na nejnovější výsledky skriptu, nyní, když by všichni inzerenti měli mít verzi pro rok 2018.Stejně jako Google oznámil v jejich zprávě, změny bychom měli očekávat celý říjen tohoto roku.
Tyto vyhledávací výrazy jsou všechny relevantní, ale vypadají dosti jinak na to, aby pravděpodobně profitovali z toho, aby se s nimi zacházelo jako s rozdílnými klíčovými slovy s jejich vlastním unikátním smyslem.
Nezrušte všechny close variants
V tabulce výše se čtyřmi příklady některých ne-tak-blízkých close variants byly další dva tisíce close variants, které byly ještě bližší a ty čtyři, které jsme vybrali jako méně relevantní, měli pouze něco kolem osmdesáti kliknutí, zatímco ty ostatn měli klidně i dvacet osm tisíc kliknutí. Zatímco každý jednotlivý výsledek se může lišit, můžeme říct, že close variants mohou být velmi dobrými pro provoz a vyplatí se je nechat.
Je tu také skript, kterým můžete zrušit všechny close variants, ale my preferujeme, abyste byli více vybíraví a pouze zrušili ty, které jsou až příliš sémanticky odlišné. Je zde mnohem více close variants, které jsou vlastně užitečné, protože nechávají inzerentům možnost spravovat jejich účty, aniž by se museli starat o každé překlepnutí nebo nějakou close variant jako extra klíčové slovo.
Například jméno mé společnosti je Optmyzr a museli jsme vynechat pár samohlásek, abychom vůbec tuhle doménu mohli získat. Výsledkem bylo to, že spousta lidí nás hláskovala nebo i zadávala špatně v hledání a nám tady tato správa překlepů jako klíčových slov šetří spoustu času, neboť je nám umožněno brát tyto překlepy jako ony close variants, které nyní nabírají provoz i za ně.
Sám jsem si ještě nezametl před vlastním prahem, ale upozorňuji na to, že existuje jistý průzkum, který zjistil, že lidé po celém světě zadávají „Britney SPears“ 597 různými způsoby a stejně špatně. A jistě chápete, že pro každého, kdo by se zabýval takovýmto klíčovým slovem, je naprosté vysvobození, že by se nemusel zabývat jednotlivými překlepy.
Skript pro zviditelnění souhrnného výkonu jednotlivých typů shod
Opravdu starý skript, který je najednou zase relevantní, je skript výkonu typů shod. I když to neukazuje detail query-levelu a tedy nemůže být použitý pro správu účtů, pomáhá inzerentům vidět ten větší obrázek toho, jak jinak jednotlivé typy shod ovlivňují jejich výkon a informují jistá strategická rozhodnutí, například kolik úsilí by mělo být dáno do správy určitých rozdílných typů klíčových slov.
Tento skript také pomáhá inzerentům vidět větší obrázek tím, že ohlašuje souhrn údajů na úrovni typů shod. Jsou zde dvě záložky v této zprávě, jedna pro typy shod klíčových slov a druhá pro typy shod vyhledávaných termínů.